Konzert
27. September 2022
20:30 Uhr
Einlass: 20 Uhr

 

Ticketsverkauf nur Online unter:
Tickets

Farewell to all we know
Matt Elliott

 

Veröffentlicht 2020

Es gibt Platten mit Einfühlungsvermögen, Platten, die deine Freunde sind, und dann gibt es noch die anderen… Da ist vielleicht ein kleiner Unterschied zwischen ihnen, ein gewisses «je ne sais quoi», ein «fast nichts, aber immer noch etwas», das den Unterschied zwischen fast sinnlosen und lebenswichtigen Aufzeichnungen macht. Trotz oder besser gesagt dank seiner zynischen Verzweiflung hält uns Matt Elliotts Musik nie einen moralisierenden Spiegel vor – im Gegenteil, sie erzeugt einen mitfühlenden Dialog mit den Zuhörern wie der Rhythmus zweier Schritte, die synchron zu einem verschmelzen.

There are records with empathy, records which are your friends and then there’s the others… There might be little difference between them, a certain «je ne sais quoi», an «almost nothing but still so- mething» which makes the difference between almost pointless and vital records. Despite, or rather thanks to his cynical despair, Matt Elliott’s music never holds up a moralizing mirror to us – on the contrary, it creates a compassionate dialogue with listeners like the rhythm of two steps that synchronize to become as one.

In 2016, Matt Elliott brought out his seventh solo album The Calm Before whose obscure title is neither exactly threate- ning nor comforting… the calm before what? Before the storm for sure but maybe also before the great record, the immediate classic we felt might be coming for a long time in the dual discography of the Bristol-born artist working un- der his own name and his electronic alias Third Eye Foundation. The elegant details and perspectives of Little Lost Soul (2000) already hinted at the upcoming masterpiece from the English singer-songwriter.